Follow Us On Twitter - Image
Facebook Image

Search

De Theorie

De Vinex wijk Floriande, gelegen in de gemeente Haarlemmermeer, is vanaf 2000 tot 2008 opgebouwd. Al vóór de bouw wisten de overheden dat een aantal nieuwbouwlocaties binnen de 20Ke zone van de luchthaven Schiphol lagen. Binnen deze zone mocht geen woningbouw plaatsvinden. Aan de andere kant hadden de provincies en gemeenten zich eerder al verbonden aan het Vinex convenant waarin zij verplicht werden om enkele duizenden woningen te bouwen.

Al jaren ondervinden wij als bewoners van Floriande overlast door vliegtuiggeluid van de gewraakte Spijkerboorroute en met name van een 'hinder beperkende maatregel' de zogenaamde 'vaste bochtstraal'.

Al jaren hebben wij als actiegroep Floriande TegenGeluid (FTG) de meest uiteenlopende argumenten van de bestuurders en instanties aan moeten horen over dat het ‘wel meevalt’. Dat rapporten toch hebben aangetoond dat deze situatie ‘echt beter is voor het aantal ernstig gehinderden’…..

Al jaren hebben wij (FTG) geroepen dat de bestuurders/instanties op zijn zachtst gezegd ‘een loopje nemen met de werkelijkheid’.

Bron: Website Haarlems Dagblad 18/04/2014 17:19

HOOFDDORP - Vliegtuigen die vanaf de Kaagbaan opstijgen en naar het noorden moeten, kunnen toch een alternatieve route volgen. Die gaat niet meer pal over de nieuwbouwwijk Floriande in Hoofddorp en langs Schalkwijk.

Zoals u weet hebben wij op 15 november 2013 een brief verstuurd aan de staatssecretaris voor Infrastructuur en Milieu (I&M), mevrouw W.J. Mansveld

 Op 13 december 2013 hebben wij een teleurstellende reactie ontvangen van mevrouw Mansveld op onze brief. In haar brief doet zij het voorkomen alsof alles 'zorgvuldig' is bekeken en dat er 'zorgvuldige' besluitvorming heeft plaatsgevonden. Niets is minder waar, maar dat wisten we al. Wij weten dat er juist uiterst onzorgvuldig met de belangen van de ca. 18.000 bewoners van Floriande is omgegaan. De huidige vaste bochtstraal is de eerste vaste bochtstraal ter wereld, die is gebruikt voor hinderbeperking..... Wat ons betreft een grote mislukking en een politieke blunder. Inmiddels begint de politiek en Hans Alders heel langzaam in te zien dat de huidige vaste bochtstraal alleen maar heeft geleid tot méér hinder i.p.v. minder hinder, terwijl er goede alternatieven zijn die wel tot minder hinder leiden.

RT @HarmenDub: @haarlemmermeer @2019Nee @ReddeVeluwe @SchipholWatch @Schiphol @Fl_TegenGeluid Daar krijg je niks zegde antwoorden van en u…
RT @HFDZuidGeluid: .@KLM gaat lobbyen voor versnelde uitbreiding #Schiphol. Zeer onwenselijk. #Schiphol veroorzaakt met huidige capaciteit…
"Waar de overheid uit dient te gaan van het maatschappelijk belang is Schiphol een bedrijf waarin commerciële belan… https://t.co/rKBNJahT4o
RT @FloorMilikowski: Voor @DeGroene deed ik onderzoek naar Schiphol. Uit feiten, cijfers en analyses blijkt dat de luchthaven al lang geen…
Ga naar boven